Aquesta setmana al menjador Ca la Rosa hem iniciat un nou recurs educatiu.

Es tracta d’un taulell imantat ubicat a l’espai del menjador en el que apuntem situacions que generen malestar al grup.

Quan hi ha un moment en el que creiem que hi ha manca de respecte cap als monitors/es, o cap als companys, o pel material o espai demanem a l’infant que ho apunti posant un titular a allò que hagi passat.

D’aquesta manera l’infant posa paraules als seus actes i a la vegada el grup i els acompanyants en poden reflexionar.
Un cop decidit el titular, s’ha de classificar en un grup genèric intentant trobar una categoria per classificar-lo.

En el moment que es repeteixen categories, o temes que per molt que s’apuntin segueixen vigents, l’equip d’educadores posarà en comú i decidirà com abordar-ho de manera creativa mitjançant una xerrada, una activitat o una dinàmica.

El fet que aquest recurs estigui ubicat al mig del menjador, fa que tots els infants i tot l’equip de Ca la Rosa puguin saber en tot moment quins temes s’estan treballant per que siguin fortaleses del grup.

Així mateix, cerquem potenciar la pròpia autoconsciència de l’infant, retocant conductes sobretot de falta de respecte com hem esmentat, sense haver d’intervenir individualment.