Food Home2020-06-02T16:00:19+02:00

FOODIE JOURNAL

FOODIE JOURNAL

POPULAR RECIPES

Aliquam erat volutpat. Ut quis ligula a magna blandit finibus. Suspendisse maximus lacus non nunc lacinia lobortis.

El romanesco

gener 16th, 2019|Categories: menu|Tags: , |

El romanesco (Brassica oleracea) al contrari del que se sol creure, no és un híbrid entre coliflor (Brassica oleracea var. Botrytis) i bròquil (Brassica oleracea var. Italica), sinó és una varietat verda de coliflor italiana, de la família de les brassicàcies. No obstant això, hi ha coliflors de color violeta i groc, però cap té aquesta forma tan singular.
Com totes les espècies d’aquesta família, és ric en nutrients, vitamina C, fibra soluble, potassi, fòsfor, àcid fòlic i carotenoides. Se sol consumir cuit o al vapor encara que també s’acostuma a utilitzar com a verdura crua.
Una de les més cridaneres característiques del romanesco és que presenta geometria fractal en la seva estructura.

Una geometria fractal és un objecte matemàtic de gran complexitat definit per algorismes simples. El terme fractal es va crear a partir de l’arrel llatina fractus ‘trencat, fracturat, irregular’. Les fractals neixen de l’intent de trobar una geometria més apropiada per descriure els objectes de la natura.

No té certa màgia el romanescu en la seva estructura fractal? El que sí és cert que és el plaer que s’experimenta quan te’l menges. El podeu trobar al menu de Gener de Menjador ca la Rosa.

Info de la Wikipedia

Què són les proteïnes vegetals?

novembre 28th, 2018|Categories: Sin categoría|Tags: , |

En la nostra darrera entrada al bloc parlàvem dels menús vegetarians en menjadors infantils, i us vam prometre que properament parlaríem sobre les proteïnes vegetals i aquí les tenim.

Les proteïnes vegetals, tal com el seu nom ho diu, són aquelles que no són d’origen animal, sinó que provenen del món vegetal. Podem començar amb els clàssics de tota la vida, que seria combinar llenties i arròs. Quan es combinen aquests dos aliments s’obté una proteïna completa i de qualitat, ja que es complementen en aminoàcids essencials (aminoàcids que no sintetitza el cos i són necessaris). Els llegums són pobres en aminoàcid metioninda i riques en lisina; i els cereals i fruits secs, al revés, són rics en metionina i pobres en lisina, de manera que la combinació d’aquests aliments permet obtenir un plat molt nutritiu i és un fantàstic recurs per al plat vegetarià i vegà com a font proteica.

Ara que si volem ser més moderns, podem esmentar derivats de la soja,com el tofu i l’heura o del blat com el seitan i també fermentats com el tempeh,…

També tal i com comentem a l’anterior article, també hem de tenir en compte que hi ha diverses opcions dins els vegetarianisme Dins el grup ovolacteovegetarians s’accepta el consum d’algun aliment d’origen animal com l’ou i / o làctics, la qual cosa permet ampliar l’oferta de la part proteica, l’ou és una font proteica d’un alt valor biològic i els làctis poden també combinar-se amb altres aliments, com la fruita seca, per aconseguir proteïnes de qualitat.

Un cop obtinguda la proteïna vegetal és important completar la meitat del plat amb verdures / vegetals i fruites i l’altre quart de cereals, limitant els refinats i promocionant els integrals, per assegurar una bona aportació de fibra a la dieta.

En definitiva, des de Menjador Ca la Rosa només ens encarregarem d’oferir un menú equilibrat pels nens i nenes i que els proporcioni tots els macro i micronutrients en la dieta diària.

Menús vegetarians en menjadors infantils

octubre 23rd, 2018|Categories: alimentacio, cocina saludable, comedor infantil|Tags: , |

Encara hi ha gent que veu incompatible el menú infantil i vegetarià, però aquest pot ser tan equilibrat i variat com el menú basal o estàndard. Sobretot si es mantenen les bones pràctiques de manipulació d’aliments, que per alguna raó quan parlem de fruita i verdura.

Moltes vegades quan s’elaboran menús vegetariàns per a col·lectivitats, realment i per desconeixement, s’ofereix un menú vegà, on s’elimina tota proteïna d’origen animal, quan realment al menú vegetarià podría eliminar només el consum de carn. Encara que com per a gustos colors, hi ha molts graus de vegetarianisme: el vegà que ja hem comentat, vegetarià lacto ovo, vegetarià lacto, vegetarià ovo, semi-vegetarià o flexiteriano, frutariano, pescetariano i crudívoro. Ens podríem esplaiar en què menja cada un d’ells, però ho deixem per un altre dia (o per un altre post!).

Al Menjador Ca la Rosa, no som estrictament vegetarians de cap manera, j un cop a la setmana incloem la carn en els nostres menús, però diguem que els 4 dies restants ens inclinem per ser semi-vegetarians o flexiterianos (tan de moda últimament amb restaurants com Flax&Kale).

Som conscients que un menú equilibrat i variat ha de contenir tots els macro i micronutrients essencials igual que el menú basal. Ha de contenir: hidrats de carboni, proteïnes, greixos, vitamines, minerals i fibra. A la dieta del vegetarià s’ha d’eximir la proteïna d’origen animal però no la d’origen vegetal, sobre aquesta última parlarem en el següent post.

CULINARY COLLECTION

Aliquam erat volutpat. Ut quis ligula a magna blandit finibus. Suspendisse maximus lacus non nunc lacinia lobortis.

Drinks
Soups
Bakery
Dinner
Healthy
Staff Picks
Appetisers
Quick & Easy

FARM TO TABLE

Aliquam erat volutpat. Ut quis ligula a magna blandit finibus. Suspendisse maximus lacus non nunc lacinia lobortis.

Read our blog

FARM TO TABLE

Aliquam erat volutpat. Ut quis ligula a magna blandit finibus. Suspendisse maximus lacus non nunc lacinia lobortis.

Read our blog
Load More Posts

VIEW OUR
LATEST
RECIPES

View all City Guides

Subscribe & Receive A Free eBook

Aliquam erat volutpat. Ut quis ligula a magna blandit finibus. Suspendisse maximus lacus non nunc lacinia lobortis.

Cras porttitor pellentesque sem eu pretium.

Go to Top